I want to create a box with a coin, which appears when I destroy it. The problem arises when I break the box, the currency appears but it is invisible because I can not do add
in the states . How can I create the coin in another way so that it appears only when I destroy the box?
This is the code with which I tried to solve it:
class Obstaculo extends FlxSprite{ // Base para una clase por lo que no comentare mas hasta que tenga s
private var destructible:Int = FlxG.random.int(0, 1);
private var dropeable:DropFalling; // esto es para asignarle un drop
private var destructible:Int = FlxG.random.int(0, 1);
private var danio:Int = 0;
private var golpeado:Bool = false;
// private var direccionDelGolpe:Bool = false; // indica la direccion del golpe para determinar vel
private var contador:Int = 0; // ahora lo uso para saber cuanto tiempo se mueve la caja indestructi
public function Golpeada(personaje:Jugador){
golpeado = false;
if (destructible == 1 && golpeado == false){
danio += 1; //por cada golpe lastima la caja 6 veces. 3 golpes para matarla.
contador = Reg.effectTimer - 5;
trace ("crash");
if (danio == 3){
dropeable = new DropFalling(x+14, y+29);
dropeable.SetBroken(true);
add(dropeable); // ...?
Reg.puntaje += 10;
// ...
}}}}